pondelok 29. decembra 2008

Prečo nemôže ŽSSK automaticky vracať platby za neodoslané cestovné doklady

Ak ste klientom Slovenskej sporiteľne a platíte za lístky cez Sporo-pay, určite sa vám stalo že vám nebol ihneď doručený cestovný doklad z dôvodu dočasnej odstávky informačného systému (ďalej IS) SLSP. V takom prípade ak IS do hodiny neodošle info o vykonanej platbe ZSSK, lístok je stornovaný, a v takom prípade je potrebné vyplniť žiadosť o vrátenie cestovného dokladu a a poslať preskenovaný poprípade osobne na predajnom mieste ZSSK. Kedže sa mi to zdalo ako zbytočná byrokracia (kedže osobné údaje o mne všetky majú) podal som cez formulár na ich stránke stažnosť. Tu je ich odpoveď:


K Vášmu e-mailu zo dňa 24.11.2008, Vám uvádzam:

V mene Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. sa Vám ospravedlňujem za komplikácie, ktoré Vám vznikli pri nákupe cestovného dokladu cez internet. Na vysvetlenie je potrebné uviesť, že cestovný doklad pre cestujúceho je generovaný na základe úspešne zrealizovanej platby. Ako uvádzate vo Vašej sťažnosti, v čase Vášho nákupu bola dočasná odstávka IB Slovenskej sporiteľne, a.s. (SLSP) čo malo za následok nepotvrdzovanie úspešnosti platieb za cestovné doklady vykonaných cez SporoPay, a preto Vám nemohol byť vygenerovaný a následne zaslaný cestovný doklad. K obmedzeniu funkcionality však došlo zo strany SLSP.

Pri žiadosti o návratok je potrebné uvádzať osobné údaje cestujúceho z dôvodu identifikácie platby, ako aj číslo účtu, na ktoré majú byť finančné prostriedky vrátené. Osobný pokladník, ktorý preberá žiadosť o návratok, nemá prístup k osobným údajom cestujúceho, ktoré zadal pri nákupe cestovného dokladu cez internet. Automatický návratok nie je možné realizovať.

Verím, že uvedené informácie zodpovedali Vaše otázky a i napriek tejto nepríjemnej skúsenosti, služby našej spoločnosti využijete aj v budúcnosti.

S pozdravom

Ing. Ida Javorová v. r.
riaditeľka
Sekcia služieb zákazníkom

Presný dôvod prečo automatický návratok nie je možný som sa síce nedozvedel, ale predpokladám, že preto lebo všetky potrebné údaje nemajú. Na jednej strane je to potom byrokracia naviac, na druhej strane je to lepšie ako u dopravného podniku mesta Bratislava, ktorý si problém s ukladaním osobných údajov nerobí a napríklad na moje stažnosti odpovedá na adresu ktorú mam uvedenú na OP, takže zjavne moje osobné údaje stále majú k dispozícií.

Žiadne komentáre: